8 ian. 2009

culturalizarea cajual

mi-am inceput anul cu o portie buna de cinematografie.

despre jim jarmush v-as putea povesti cateva pagini intregi. m-am indragostit iremediabil de umorul, dialogurile si felul in care isi deseneaza cadrele. am vazut in aceeasi zi coffee and cigarettes, down by law si stranger than paradise. down by law este o capodopera. in toate aceste trei filme peisajul este personajul principal, nu actorii. cadrele fixe m-au fascinat. nimeni nu imbina simetria si asimetria asha cum o face el. jim jarmush merge pe foarte multe lait motive si tipare insa le exploateaza intr-un stil ce nu a reusit sa ma plictiseasca nici macar o secunda. geniu pur.

idiocracy este o comedioara simpla, idioata, cu niste baze extrem de reale din pacate.

vicky cristina barcelona. inceputul meu in lumea woody allen. extraordinar. umor fin, limbajul delicios, lumina filmului te topeste pur si simplu. o portie buna de ironie despre mult prea slavita barcelona si supraevaluata cultura si civilitaie spaniola. mi-a placut extrem de mult.

2 comentarii:

Anonim spunea...

poate l-ai vazut si nu ai scris de el, night on earth mi s-a parut cel mai bun de la jarmush :-)

Geometria lu' Veve spunea...

nu l-am vazut, merci de reminder.

Trimiteți un comentariu